5/09/2010

Tesla: Master of Lightning

Tesla a fost întreaga sa viaţă obsedat de idea electricităţii. La vârsta de 24 de ani are şi primul mare răspuns. El însuşi povesteşte: "Într-o după-amiază, veşnic prezentă în mintea mea, făceam o plimbare în parc, alături de un prieten, recitând poezii. Pe atunci, ştiam cărţi întregi pe de rost. Una dintre acestea era Faust a lui Goethe. Soarele tocmai apunea, amintindu-mi de un pasaj celebru; ideea mi-a venit ca o străfulgerare de lumină, şi într-o secundă adevărul era dezvăluit. Cu un băţ, am desenat pe nisip diagrama pe care 6 ani mai târziu am prezentat-o în cadrul alocuţiunii de la Institutul American de Inginerie Eelectrică". Era motorul cu curent alternativ, o descoperire tehnologică care în curând avea să schimbe lumea.



Subtitrare in limba romana .


http://www.tesla-museum.org/

Niciun comentariu: