5/23/2010

Limba franceză - Exercitii

http://www.iesmariazambrano.org/Departamentos/flash-educativos/virelangue_fleursfolles.swf


http://www.iesmariazambrano.org/Departamentos/flash-educativos/virelangue_hibou.swf

http://www.iesmariazambrano.org/Departamentos/flash-educativos/virelangue_bateaujaune.swf

http://www.iesmariazambrano.org/Departamentos/flash-educativos/virelangue_huitrois.swf

http://www.iesmariazambrano.org/Departamentos/flash-educativos/virelangue_lebebederene.swf

http://www.iesmariazambrano.org/Departamentos/flash-educativos/telephone.swf

Egiptul Antic si piramidele sale

http://www.iesmariazambrano.org/Departamentos/flash-educativos/piramides.swf

Auschwitz

http://www.iesmariazambrano.org/Departamentos/flash-educativos/demoauschwitz.swf


http://www.iesmariazambrano.org/Departamentos/flash-educativos/auschwitz.swf

Hernia de disc pe intelesul tuturor

http://www.consumer.es/web/es/salud/problemas_de_salud/2009/09/20/188083.php

Vulcanul Eyjafjallajokull din Islanda


http://www.elmundo.es/elmundo/2010/graficos/abr/s3/islandia.html

Les jeux flash... au service de la pédagogie !

http://www.logicieleducatif.fr/index.php

Despre unghiuri

http://www.amblesideprimary.com/ambleweb/mentalmaths/protractor.html

http://www.amblesideprimary.com/ambleweb/mentalmaths/angleshapes.html

Anatomie umană




Organele de simţ ale omului

http://www.gobiernodecanarias.org/educacion/9/Usr/eltanque/lossentidos/organosdelossentidos_p.html

Exercitii pentru tabla interactivă : Operatii aritmetice

The Multiplication Machine - Quick, simple practice for your tables.
The Addition Machine - Choose a skill level and off you go.
The Subtraction Machine - Keep on going
The Division Machine - If you know your tables this should not be too hard!

S-ar putea să vă placă si ..





Calcul


Nombres décimaux


Fractions


Nombres relatifs


Distributivité


Inéquation


Proportionnalité


Fonction


Statistiques


Probabilités


Géométrie


Vocabulaire de base


Droites perpendiculaires


Droites parallèles


Angles


Cercle et disque


Triangles


Bissectrices


Médiatrices


Droites du triangle


Symétries


Quadrilatères


Polygones


Aire


Pythagore


Thalès


Trigonométrie


Solides


Volume


Vecteurs


Translation et rotation


Tangente à un cercle

http://www.ticeo.net/matou/accueil.htm

Calculează aria diferitelor suprafete !

http://www.pepit.be/exercices/primaire6/mathematique/aires/AIRESB01.html

Alte exercitii AICI .

Tabla înmulţirii

http://www.pepit.be/exercices/tables/page.html

http://www.pepit.be/exercices/primaire2/mathematique/grilles/multiplication/GMULT01.html

http://www.pepit.be/exercices/primaire2/mathematique/grilles/multiplication/GMULT02.html

http://www.pepit.be/exercices/primaire2/mathematique/grilles/multiplication/GMULT03.html


http://www.pepit.be/exercices/primaire2/mathematique/grilles/multiplication/GMULT04.html

http://www.pepit.be/exercices/primaire2/mathematique/grilles/multiplication/GMULT05.html

Limba franceză : Conjugarea verbelor

Ce site va vous aider à conjuguer correctement plus de 9 000 verbes de la langue française. En plus d'un conjugueur de verbes, vous allez également y trouver un dictionnaire pour chaque verbe, des définitions, des synonymes, des exercices et des traductions.

http://www.la-conjugaison.fr/

Taxonomia lui Bloom revizuită





Taxonomia lui Bloom  (tradiţională)




Capacităţi Definiţie Cuvinte cheie
Cunoştinţe Amintirea informaţiilor identifică, descrie, numeşte, etichetează, recunoaşte, reproduce, urmăreşte
Înţelegere Înţelegerea sensului, parafraza unui concept rezumă, modifică, apară, parafrazează, interpretează, dă exemple
Aplicare Utilizarea informaţiilor sau a conceptului într-o situaţie nouă construieşte, face, formează, modelează, prezice, pregăteşte
Analiză Descompunerea informaţiilor sau a conceptelor în părţi pentru a le înţelege mai bine compară/contrastează, descompune, distinge, selectează, separă
Sinteză Folosirea ideilor pentru a produce ceva nou repartizează pe categorii, generalizează, reconstruieşte
Evaluare Emiterea de judecăţi de valoare laudă, critică, judecă, justifică, argumentează, susţine  

Lumea de astăzi este totuşi dierită de cea pe care o reflecta taxonomia lui Bloom în 1956. Specialiştii în domeniul pedagogiei au învăţat mult mai multe despre cum învaţă elevii şi cum predau profesorii şi recunosc acum că procesele de predare şi învăţare cuprind mult mai multe decât gândirea. Aceste procese implică şi sentimentele şi convingerile elevilor şi ale profesorilor, precum şi mediul social şi cultural al clasei.
Mai mulţi psihologi au lucrat pentru a transforma conceptul de bază al unei taxonomii a capacităţilor cognitive într-unul mai relevant şi mai apropiat de realitate. Elaborând propria taxonomie a obiectivelor educaţionale, Marzano (2000) aduce următoarea critică la adresa taxonomiei lui Bloom: chiar structura taxonomiei, pornind de la nivelul cel mai simplu al cunoştinţelor şi ajungând la cel mai dificil al evaluării, nu se sprijină pe o cercetare. O taxonomie ierarhică implică faptul că fiecare capacitate aflată la un nivel superior este compusă din capacităţile de la nivelurile de mai jos; înţelegerea necesită cunoştinţe; aplicarea necesită înţelegere şi cunoştinţe şi aşa mai departe. Acest lucru, potrivit lui Marzano, nu este adevărat în ceea ce priveşte procesele cognitive din taxonomia lui Bloom.
Iniţiatorii teoriei originale a celor şase procese de gândire au presupus că proiectele complexe necesită unul dintre procese într-o măsură mai mare decât celelalte. O sarcină era în primul rând una de „analiză” sau una de „evaluare”. Acest lucru nu s-a dovedit a fi adevărat, ceea ce explică dificultatea pedagogilor în a clasa activităţi de învăţare provocatoare pe baza acestei taxonomii. Anderson (2000) susţine că în aproape toate activităţile de învăţare complexe sunt implicate mai multe capacităţi cognitive diferite.
Ca orice model teoretic, taxonomia lui Bloom are punctele sale forte şi slabe. Cel mai important punct forte al său este acela că a abordat subiectul foarte important al gândirii şi a elaborat o structură în jurul său care poate fi utilizată de profesionişti. Acei profesori care au o listă de recomandări pentru întrebări legate de diferite niveluri ale taxonomiei lui Bloom cu siguranţă încurajează mai mult dezvoltarea capacităţilor de gândire de nivel superior decât cei care nu folosesc o astfel de metodă. Pe de altă parte, după cum poate spune oricine care a lucrat cu un grup de pedagogi pentru a clasifica o serie de întrebări şi activităţi de învăţare după taxonomia lui Bloom, nu prea există consens cu privire la ce înseamnă termeni în aparenţă foarte clari precum „analiză” sau „evaluare”. În plus, atâtea activităţi care merită a fi desfăşurate, cum ar fi problemele autentice sau proiectele, nu pot fi clasificate după taxonomie şi numai încercarea de a le clasifica astfel le-ar diminua potenţialul de oportunităţi de învăţare.

Taxonomia lui Bloom revizuită
 
În 1999, Lorin Anderson şi colegii săi au publicat o versiune actualizată a taxonomiei lui Bloom, care ia în considerare un număr mai mare de factori care au impact asupra predării şi învăţării. Această taxonomie revizuită încearcă să corecteze unele dintre erorile celei originale. Spre deosebire de versiunea din 1956, noua taxonomie face diferenţa între „ a şti ce”, conţinutul gândirii şi „a şti cum”, procedeele utilizate în rezolvarea problemelor.

Dimensiunea cunoştinţelor este reprezentată de „a şti ce” şi are patru categorii: factuală, conceptuală, procedurală şi metacognitivă. Cunoştinţele factuale includ fragmente izolate de informaţii, cum ar fi definiţiile cuvintelor şi cunoştinţe despre detalii specifice. Cunoştinţele conceptuale constau în sisteme de informaţii, cum ar fi clasificările şi categoriile.

Cunoştinţele procedurale includ algoritmi, euristică sau învăţarea prin descoperire, tehnici şi metode, precum şi cunoştinţe despre situaţiile în care se folosesc aceste metode şi procedee. Cunoştinţele metacognitive se referă la cunoştinţele despre procesele de gândire şi informaţii legate de gândire şi la felul cum pot fi folosite aceste procese în mod eficient.

Dimensiunea proceselor cognitive a taxonomiei lui Bloom revizuită are, ca şi cea originală, şase capacităţi. Acestea sunt de la cea mai simplă până la cea mai complexă: (a) amintirea, (b) înţelegerea, (c) aplicarea, (d) analiza, (e) evaluarea şi (f) creaţia.


 

Amintirea constă în recunoaşterea şi reamintirea, „rechemarea”, informaţiilor relevante din memoria pe termen lung. Înţelegerea este abilitatea de a forma propiul înţeles pe baza materialelor educaţionale, precum lectura şi explicaţiile profesorului. Subcategoriile acestui proces includ interpretarea, exemplificarea, clasificarea, rezumarea, deducerea, compararea şi explicarea.

Cel de-al treilea proces, aplicarea, se referă la utilizarea unui procedeu învăţat într-o situaţie familiară sau una nouă. Următorul proces este analiza, care constă în descompunerea cunoştinţelor în părţi şi considerarea relaţiei dintre părţi şi structura generală. Elevii analizează prin diferenţiere, organizare şi atribuire. Evaluarea, care reprezintă ultimul nivel al taxonomiei originale, este al cincelea dintre cele şase procese în versiunea revizuită. Ea include verificarea şi critica.

Crearea, un proces care nu a fost inclus în prima taxonomie, se află pe nivelul cel mai de sus al noii versiuni. Această abilitate implică combinarea unor lucruri existente pentru a face ceva nou. Pentru a îndeplini sarcini creatoare, cei care învaţă generează, planifică şi produc.

Potrivit acestei taxonomii, fiecărui nivel de cunoştinţe îi poate corespunde un nivel al proceselor cognitive, astfel că elevul poate să-şi amintească cunoştinţe factuale sau procedurale, să înţeleagă cunoştinţe conceptuale sau metacognitive sau să analizeze cunoştinţe metacognitive sau factuale. După Anderson şi colegii săi, „Învăţarea care are sens le oferă elevilor cunoştinţele şi procesele cognitive de care au nevoie pentru a putea rezolva probleme.” 

Bloom's revised taxonomy and Digital Approaches

http://edorigami.wikispaces.com/Bloom%27s+and+ICT+tools

http://edorigami.wikispaces.com/Traditional+and+Digital+Practice

http://www97.intel.com/ro/ProjectDesign/ThinkingSkills/ThinkingFrameworks/